måndag 2 augusti 2010

?

-Säg
vem jag hade varit
Hur jag hade ställt mej till allt
Hur jag varit
eller vem?
Kan inte du säga
vem du är den här gången?
Vad än du hittar på
kommer jag tro på
Som om det var sant
Det enda sanna
Att du var sann
Att det här
Att det där

när allt var sant
När jag var en början på
den jag kunnat bli

För varenda gång
du försvann en bit
en bit bort från mej
Skalade du bort
-en bit

Vad gjorde du?

Du kanske inte vet vad du tror på
Om jag
är någonting av det
Du trodde kanske att jag
skulle återhämta mej?

Jag önskar att alla lögner
att du kunde ta dem tillbaks
Så kunde jag klistra tillbaka bitarna
och tro på mej.
Ta ett steg bort från mörkret!
Ta tillbaka det du sa!

För jag sitter som i ett fängelse
av saknade famnar.

Låtsades du bara älska?
Grät du någonsin när du var borta från mej?
Bad du att få glömma mej?
Glömde du?
Säg. Vad gjorde du?
Gör det igen!

Och vem? Vem?
Är jag.

Inga kommentarer: