lördag 3 april 2010

Hög höjd

Det börjar här
och jag är här
Här där jag är något
Jag söker slutet på cirklar men banar ingen väg.
Kylan lämnar stickande kinder och
jag längtar någonstans
Någonstans där luften
reser sej över alla orden
eller avsaknaden av desamma
Det är länge sen jag var i tystnaden
Där snön knastrar under skorna
och där jag får vara
Hel kanske
Eller inte lika halv
lika letande
sökandes efter det där andetaget
som fyller upp
Vartenda ett
varenda litet tomrum
Kanske är det närvaron eller varandet?
Eller ögonblicken som stannar kvar
som en gudstro
som jag tänker mej den
Som fyller upp
utan att jag behöver förklara mej
eller tänka på allt-
som jag så ofta gör
Dessa tankar som tar så mycket av min tid
Jag längtar efter en viskning och
en knuff över kanten
Jag längtar tillbaka dit

Där blodet tunnas ut av tunn luft och alltför
djupa andetag.

Inga kommentarer: