onsdag 5 mars 2008

Frustration

Försöker få grepp om min dag? Känns som en röra. En lång dag, början i sol. Oproduktiv, oseriös, panikslagen, hopplös för att slutligen kapitulera. Vän kom hem alldeles brun och med doftande blommor i en påse, allt för att bevara doften från ett land långt där borta. Jag längtar bort! Som vanligt!
Var iväg och skulle se en film, promenad i regn, skönt att få dra på regnstället och promenera på folktomma gator. Nu är jag trött. Förstod aldrig filmen, förstår inte mycket! G är som vanligt en stor gåta. Vi åt sushi till lunch och sen bjöds jag över till kvällen. Men ändå denna stiltje? Kanske är jag bortskämd? Också där kapitulerar jag. Vänskap är bra. Även det enda jag vill ha. Lätt att falla in i det gamla tänket bara. Jag gör det. Men det får vara bra nu. Klockan är 2, det är natt, ute faller regnet, jag drömmer om snö och nu är det bara 4 dagar kvar. Längtan!!!

Inga kommentarer: