söndag 2 mars 2008

Söndag

Vet inte om det är söndagen i sej som faktiskt bjöd på sol eller febern som rusar runt i min kropp som gör att jag yrar? Det river i kroppen och jag finner inte mycket ro. Längtar efter känslan som harmoni ger. Den där fasta marken under fötterna. Att komma in i hallen och frusta av sej pjäxorna. Kinder som hettar och en vila på soffan inom räckhåll. Jag längtar dit!
Inneboenden ökar på min känsla av ensamhet, med honom i lägenheten kan jag aldrig njuta av ensamheten. Kanske hjälper det att få bo själv, drömmer om den där vindslägenheten i Majorna.
Ansökningarna till skolan visar sin närvaro genom kaoset av block och pennor och idéer som samlat sej på mattan i vardagsrummet. Jag undrar om jag kommer kunna fullfölja?
U och jag promenerade runt staden idag, jag lyssnar till hans förvirring och antar att oxå det påverkar mej. Hans närvaro och sedan, frånvaro lämnar alltid en rastlöshet efter sej.
Har i allafall stickat en mössa till lille C, jag hoppas storleken stämmer och att jag får den färdig och ivägskickad. Jag måste rycka upp mej, få saker färdigställda. Så kan lugnet infinna sej!

Inga kommentarer: